FAQ

Otázka
Vyřazení/doražení/smrt – toto je platné pro obyčejné lidi, nebo hráči tím, že mají magický talent, mají vyřazení ,,navíc“?
Jak divné věci vlastně přežije postava oproti normálnímu člověku ? Když zmlátím někoho nekouzlícího, zemře nebo taky bude vyřazen, a musel by být doražen, aby zemřel?

Odpověd
Je to herní mechanismus umožňující postavám se pořádně porvat.
Pokud to bude potřeba nějak herně popisovat, tak to rozhodně nebude utržená hlava mluvící na doktory v márnici a podobně.
Do nemocnice postavu přijmou po vyřazení sice s podivným zraněním v souvislosti s tím, jak byla vyřazena, ale vždy to musí být slučitelné se životem.
Pokud bude postava chtít zabít někoho „normálního“, je třeba hlásit úmyslné doražení (tedy vraždu).

Otázka
Evokační praxe – příklad pro pochopení:
Mám ev. praxi 1 a kouzlím ev. kouzlo úrovně 1 => kolik mi to sebere ev. únavy? Nulu?“
„Výpočet je 2x (součet úrovní kouzel, co jsi zakouzlil) – praxe – potenciál – 1k6

Odpověd
Aby se postava mohla vůbec užit kouzla 1. úrovně, potřebuje zároveň alespoň magický potenciál 1. úrovně.
Tedy výpočet bude 2x(1)-1-1-1k6= z čehož vychází, že při zakouzlení jen jednoho kouzla 1. úrovně jsi naprosto v suchu a nic se nemůže pokazit.

Otázka
Pokud si chci zvýšit stupeň kouzla, příklad Třetí oko. Kouzlo druhé úrovně. Naučím se ho za 20 (je to moje první kouzlo druhé úrovně). Pak platím za zvýšení jako bych kupoval kouzlo třetí úrovně (tudíž 30, protože tam žádné neumím) nebo jako za kouzlo druhé úrovně (tudíž 18 protože už to bude moje druhé kouzlo druhé úrovně).

Odpověd
Pro účely vyčerpání se po vylepšení počítá jako kouzlo druhé, nebo třetí úrovně?“ varianta A je správně, 20 a potom 30, o stupeň vyšší kouzlo je vždy i o jedna vyšší úroveň magie

Otázka
Fungování hry / sandbox – rozhodneme se ve frakci např. jít zkoumat Drákulu. Jak to bude ve hře fungovat po praktické stránce / stránce her. mechanizmů?
Zavoláme orgům a nahlásíme, že jsme se doslechli, že je na Vyšehradě sídlo Drákuly a tedy že tam zítra na 18 hod. chceme vyrazit? A tedy tam bude s největší pravděpodobností nějaké CP? Nebo dostaneme od orgů informace (herně např. frakce Organizace z „“centrály““) typu jděte tam a tam, udělejte nějaké mojo, popř. něco tam zjistěte, pak zavolejte a uvidíme, co dál?

Odpověď
Když se rozhodnete jít sledovat vinohradský hřbitov, jestli tam v noci nechodí Dracula, či jestli tam nemá hrob, tak přeji hezkou hlídku a držím palce, třeba nějaký hrob s označením Vlad Tepeš najdete – ale spíš ne.
Pokud se naopak dočtete v herních novinách (nebo z jiného zdroje zjistíte), že divní lidé napadli poblíž vinohradského hřbitova v 22:30 partu mladých lidí a zle je pokousali, tak je velmi dobrý nápad se tam jít potloukat další den v tu samou dobu.

Můžete určitě vyvíjet vlastní agendu a předkládat vlastní cíle. My potřebujeme vědět na jakém základě touhle cestou jdete a kam míříte.

Třeba „našli jsme Rudolfínskou pověst o tom, že Magistr Kelly měl tajnou laboratoř v Rudolfove štole…“
Pak je nějaká šance, že vám tam tu laboratoř připravíme a dáme vědět, kdy by se tam hodilo jít.

Ne, každý takový nápad se musí setkat s úspěchem a my vás pošleme na zajímavou výpravu do Rudolfovy štoly.

Když budete chtít náhodně hledat vlkodlaka, tak můžete odhadnout, že se může vyskytovat ve Stromovce. A pak nám řeknete, že budete každý den hlídat ve Stromovce od 22 – 00 a třeba třetí den o vlkodlaka zakopnete – pokud tam žije.
Lepší cesta je přivolat ducha a zeptat se ho, jestli neví o nějakém vlkodlakovi. A ten vám třeba zjistí, že jeden žije ve Stromovce a kolem 22 hodiny bývá u jezírka uprostřed.

A pokud na někoho šijete boudou, pouštíte do hry smyšlené informace, dezinformace a podobně, informujte nás o tom.

Rádi váš plán podpoříme, až se nás vaše oběti budou dotazovat za jak dlouho přijede ten konvoj, že tam celkem mrznou. Ale musíme o tom vědět předem.

Print Friendly, PDF & Email