Jistě jste se už několikrát sami sebe zeptali, jaký bude ten svět Ztracených případů.
Mnozí z vás četli Jima Butchera z prava do leva, tam a zpátky.
Znají svět Harryho Dresdena jako své boty a vědí moc dobře o všem, co je tam venku (a to je možná i ten důvod, proč jste se rozhodli hrát).
Pojďme si ale položit důležitou otázku: Vědí to i vaše postavy?
Správná odpověď je: Přijďte na to!
Je dobrý důvod, proč jsme se rozhodli, že vaše postavy budou do světa Ztracených případů vstupovat jako nováčci. Je to totiž velký svět, plný neočekávaných dobrodružství, o které se připravíte, když budete citovat znalosti z knižní předlohy jako Bibli (nebo o ty příběhy připravíte své spoluhráče)!
Proto jsme pro vás připravili krátké shrnutí toho, s jakými znalostmi může vaše postava vstupovat do hry. Neberte to jako železné pravidlo, spíše jako směrnice, kterými se řídit, když budete tápat. Nehrajte si na hloupé, objevujte svět a mějte z toho radost!
- Svět, do kterého vaše postavy vstoupily, má dveře, které vypadají úplně stejně jako naše (hráčská) Praha. Nikde není nic zvláštního. Svět ubíhá úplně stejně jako ten, který je kolem nás. Vaše postavy se mohly potkávat se stejnými věcmi, jako vy.
Dokud se jim neotevřely dveře do neznámého světa, o kterém nemají vůbec žádné tušení. Je to nové místo, s novými zákonitostmi a novými pravidly. - Jistě, vaše postavy vědí, že existuje Bílá Rada, že je třeba řídit se sedmi zákony magie. A že když se něco skutečně stane, může Rada povolat Šedého strážce (a to nikdo nechce). Jsou to samozřejmě pro vaše postavy takoví strašáci pod postelí – vzdálené připomínky toho, jak je ten nový svět řízený.
- Existují nadpřirozené bytosti. Já vím, je to šok!
V tomhle novém světě je společnost, jako žádná jiná. Upíři, Fae, Démoni – možná je toho na světě ještě víc. Ale zatím vaše postavy neměly možnost se s nimi setkat nebo proniknout do jejich společnosti. Pokud nějakou vůbec mají!
Drby, povídačky, možná někdo ze starších členů nějaké společnosti něco vyprávěl – ale to tajemství stále čeká na objevení. - Existují duchové!
Vaše postavy to dobře vědí! Možná se s nimi i setkaly. Ale tajemství světa duchů pořád ještě čeká na objevení. - Svět nadpřirozena je rozsáhlý – věřte mi, že vaše postavy sotva chodí do stejné hospody, jako nadpřirozená společnost. Ta pravděpodobnost je téměř nulová, že si půjdete sednout do náhodné hospody a potkáte Fae, Démona a Upíra nad pivem. Ale je to rozhodně začátek dobrého vtipu.
- Praha je rozlehlá, a magické spolky si žárlivě střeží svá tajemství.
Místa, kde se scházejí, dokonce i území, na kterých operují. V tomhle světě jde o moc a každý spolek, ač se tak nezdá, by si z té moci chtěl alespoň kousek ukrojit.
Proto je dobré vědět, že vaše postavy se mimo spolky mezi sebou neznají. Možná od vidění, protože magicky nadaní se prostě poznají, ale jinak jsou vaše postavy cizí lidé, co se občas potkají na ulici.
Pokud nezačínáte s postavami provázanými mezi sebou, vaše postavy prostě nejsou přátelé. Některé spolky dokonce mezi sebou mají dlouholetou nelásku a řevnivost. A vaše postavy budou v rámci spolku k něčemu takovému také vedeny.
Tohle jsou Stínadla – svět je rozdělený na ulice, které patří jednomu spolku, jiné zas jinému. I toto je součástí hry – tak si to užijte! - Magie je velmi specifická věc. Neexistuje kuchařka, která vám řekne, jak se věci mají dělat. I vaše postavy na to časem přijdou, protože co funguje jednomu nemusí vůbec fungovat druhému. Přístup vašich postav k magii, k alchymii a rituálům je jedna z velkých součástí celé hry. Tím, že vy – vaše postavy – do magie vkládáte kousek sebe, pomáháte vytvářet příběhy, které vás ve světě potkají!
Je nad slunce jasné, že vždy existují výjimky (takové, které organizace schválí). Ale rádi bychom, abyste si v roli nováčků ve světě Ztracených případů to objevování neznáma užili.
Není naším cílem věrně kopírovat knižní předlohu; bereme si z Butcherova světa inspiraci a chceme ji ozvláštnit vlastními příběhy (a příběhy vašich postav, jinak by to totiž nebyl larp, ale divadlo)!
Proto bychom vás chtěli požádat: NESROVNÁVEJTE! Je to larp inspirovaný skvělými knihami, ne jeho kopie.
A také: NESPOILUJTE!
Jsme ohromně rádi, že v hráčských řadách jsou tací, kteří se s „dresdenovským“ světem neznají. Pro ně bude ten svět nový dvakrát. A pokud vám přijde, že zrovna tenhle příběh, to je jasně tahle situace z knížek, nechte si to pro sebe nebo na after party. Nemusí to tak být. A pak někomu zkazíte předem hru, protože mu řeknete něco, na co by si třeba sám přišel.
A hlavně – buďte ohleduplní vůči ostatním spoluhráčům.
Každý spoil zabije jednu malou Fae!